Sunday, October 27, 2013

Happy Birthday to me

2
     Alhamdulillah, dah bertambah setahun lagi umur aku. Pejam-celik, pejam-celik, dah 34 tahun dah aku hidup atas dunia nie. Syukur pada Allah diatas segala kurnian-Nya kepada aku. Keluarga yang aku sayangi, kesihatan yang berpanjangan, rezeki yang tak pernah putus dan yang paling penting sekali, nikmat iman yang tak tertebus walau dengan apa sahaja harta sekali pun.

     Nak dijadikan cerita, aku nie bukanlah jenis yang ambil berat sangat pasal harijadi nie. Rasa seperti sama sahaja seperti hari-hari yang lain. Tetapi, keluarga aku yang sangat istimewa ini (terutama sekali wife aku), sangatlah suka untuk meraikan harijadi. Sesuatu yang aku rasakan sangat membantu untuk mengeratkan tali kekeluargaan. Terima kasih kepada wife aku yang berusaha untuk mewujudkan suasana penuh rahmat ini.

     Kalau setahun yang lalu, wife aku jugak yang berusaha untuk buat sambutan harijadi kat aku. Siap ada buat suprise lagi. Hehehehe....

Gambar setahun yang lalu. Sambut harijadi kat restoran Xinjiang
     
Tahun nie sambut birthday kat dalam hutan. Naik basikal

 Atas puncak bukit ada restoran jus nenas

On the way nak naik atas.

Inilah bentuk kek yang harijadi aku. Terima kasih kepada wife tercinta sebab sudi meraikan harijadi abang. Hari yang biasa menjadi hari yang sangat bermakna akhirnya.


Ya Allah, jadikanlah kehidupan ini sebagai ladang
Moga dapat ku kutip bahagianya di negeri akhirat nanti
Ya Allah, tambahkanlah amalanku disaat bertambahnya usiaku
Agar sisa hidup yang berbaki ini terisi dengan ketaatan kepada-Mu
Ya Allah, tiada yang kudambakan dari-Mu melainkan keredhaan-Mu ke atas diriku dan kaum keluargaku.
Ampuni diriku Ya Allah dan terimalah permintaanku.
Wahai Tuhan yang Maha Pengampun dan Maha Memberi.

2 Response to Happy Birthday to me

aie
October 29, 2013 at 9:28 AM

ONN...

happy belated birthday!
Maaf tak wish pada hari kejadian..

apa-apa pun kami sekeluarga mendoakan Onn dipanjangkan umor, kesihatan yang berpanjangan dn rezeki yang luas. Amin.

ada masa jemput mai umah..

October 29, 2013 at 10:30 PM

Thank you Abang E. tadak hal punya..nanti kita settle kat kedai nasik arab...hahahahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...