Monday, February 4, 2013

Himpunan Kisah Benar Tapi Pelik - Dr. Hj. Zahazan Mohamed

0

     Buku ini adalah sebuah karya Dr. Hj. Zahazan Mohamed yang memuatkan kisah-kisah benar tetapi luarbiasa yang tercatat pada kitab-kitab sejarah yang muktabar. Kisah-kisah yang dikumpulkan ini dapat dijadikan iktibar untuk membantu menginsafkan para pembaca.

     Sepertimana yang tertera pada kulit hadapan buku ini, objektif penghasilannya adalah bertujuan untuk mendidik ummah dengan cerita-cerita benar dari sumber yang boleh dipercayai. Berdakwah menggunakan cerita-cerita yang relevan ini, adalah salah satu cara yang digunakan oleh Allah di dalam kitab Al-Quran untuk menerangkan kepada manusia tentang Islam. Justeru, teknik ini juga dijadikan panduan oleh para pendakwah sebagai mencontohi pendekatan Al-Quran

     Keterbatasan pemikiran manusia untuk mentafsir perkara luar jangkaan akal merupakan kelebihan besar kepada para nabi Allah yang diutuskan untuk berdakwah kepada umatnya yang ingkar. Mukjizat yang dikurniakan kepada para nabi adalah perkara ajaib yang tidak dapat ditandingi oleh mana-mana individu. Perkara inilah yang menjadi bukti dan ayat kebesaran Allah diatas semua makhluk. Ianya juga membenarkan dakwah para nabi yang diutuskan oleh-Nya.

     Buku ini sangat sesuai dimiliki oleh semua lapisan masyarakat sebagai sebuah santapan rohani dan renungan untuk pembaca. Pengolahan dan penggunaan ayat yang mudah banyak membantu dari segi pemahaman pembacaan. Menghayati kandungannya membuatkan pembaca merenungi kebesaran Allah SWT.

     Semoga usaha Dr. Hj. Zahazan dan Telaga Biru untuk memartabatkan Islam diberkati oleh-Nya. Sama-samalah kita miliki buku ini sebagai pengisian dan koleksi yang baik. InsyaAllah.

No Response to "Himpunan Kisah Benar Tapi Pelik - Dr. Hj. Zahazan Mohamed"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...