Tuesday, January 10, 2012

Riang-ria

0

     Ohh…riangnya rasa hati ini. Lama sungguh tak rasa perasaan macam nie. Kali terakhir perasaan nie hadir ialah pada awal tahun 2002. Dah sepuluh tahun dah, sampai dah tak ingat macam mana rasanya.

     Alhamdulillah, exam dah habis. Semalam last paper menandakan bermulanya cuti semester selama sebulan. Ini bermakna, aku hanya ada sebulan sahaja untuk re-boot balik hard disk aku sebelum semester depan bermula. InsyaAllah, akan cuba re-boot dengan efficient sekali.

     Banyak sungguh benda yang berlaku dalam minggu pertama tahun baru nie. Semuanya bagaikan datang serentak sampaikan rasa tercungap-cungap jugak nak selesaikan semuanya. Aku ada 4 subjek yang perlu aku ulangkaji dan 4 peperiksaan yang berturut-turut. Dalam pada masa yang sama, aku perlu menguruskan hal persekolahan Hadi dan tadika Hazwan. Dalam dok kalut dengan benda2 tuh semua, Hafiz pulak dok sakit2 perut. Nasib baik jugak aku dah prepare amik cuti seminggu untuk study + menyelesaikan hal anak2 aku nie. Kalau tidak, boleh tahan jugak kalutnya. Dan yang paling utama sekali, mujur ada wife aku yang tolong support aku walau dalam apa keadaan sekali pun. Dialah punca kekuatan aku sebenarnya. Dialah superwoman.

Husaini time sihat.

Tiba-tiba ja demam. Kesian dia..

     Alhamdulillah, dah nak masuk seminggu dah sejak sekolah bermula. Walaupun kami masih lagi cuba menyesuaikan diri dengan situasi baru nie, rasa-rasanya dah banyak dah yang improve. Semoga lepas nie, kami lebih steady lagi dalam bab menguruskan persekolahan anak2.

     Aku tak sempat pun nak amik gambar Hadi waktu 1st day persekolahan. Aku tak teringat langsung pasal camera sebab dah lewat nak hantar Hadi. Terasa macam rugi plak tak dapat nak rakamkan hari pertama Hadi ke sekolah. Nantilah, bila2 ada kelapangan, aku cuba tangkap gambar Hadi kat sekolah. Itupun dengan kebenaran guru.

     Secara tak langsung…aku, Hadi dan Hazwan adalah merupakan pelajar. Sepanjang waktu aku menjadi pelajar, aku rasa cukup termotivasi apabila membaca hadis-hadis tentang kelebihan orang2 yang menuntut ilmu. Begitu banyak pahala yang Allah SWT berikan kepada mereka yang menuntut ilmu hinggakan orang yang duduk dalam majlis ilmu sahaja bagaikan berada dalam taman-taman syurga. Seronok betul mendengarnya. Moga kami beroleh ilmu yang bermanfaat dan iman yang benar agar dengan ilmu itu kami lebih mengenali-Mu. InsyaAllah.

     Itulah al-kisahnya. Cuti sebulan nie, boleh la active blogging dan tangkap gambar sikit. Melepaskan kemaruk di dada..heheheh…

No Response to "Riang-ria"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...