Sunday, May 13, 2012

Menyibukkan Diri Sendiri

0
     Bila dah datang bekerja kat negara orang nie, orang akan panggil kita expatriate. Kalau naik flight MAS pun, memang ada seat yang dedicated untuk expatriate. Bunyi macam hebat la sebab kalau kita baca dalam Wikipedia pun, expatriate nie selalunya akan nampak seolah-olah satu golongan profesional yang company hantar ke luar negara untuk bekerja. Bunyi ja macam tuh, tapi tak semestinya bunyi tuh betul. Mana-mana pendapat pun boleh. Yang penting, aku yang melalui nie tahu la maksud expatriate tuh in the real meaning.

     Pagi-pagi lagi aku dah bersiap untuk pergi kerja. Kadang-kadang bergaya, kadang-kadang selebet. Ikut mood la. Kalau rasa macam nak gosok baju pagi tuh, memang akan nampak macam proper expatriate la. Kalau tak, sarung je la jeans ngan t-shirt colar tuh. Pun nampak macam expatriate gak. Nampak macam easy going sket. Belasah ja.

     Malam pulak, aku busy dengan study dan assignment master aku. Ada la jugak dapat email dari lecturer yang bunyinya macam suspect aku tiru assignment dari internet. Hehehehe...so called expatriate kan..Takdak la profesional sangat pun.

Malam tadi punya assignment. Sikit lagi nak siap

     Kemudian, aku jugak kerap main badminton kat sini. Harapannya nak jadi macam Lin Dan kot. Kalau kat Malaysia dulu, aku tak dapat pi main badminton sebab ada kelas malam. Kalau time takdak kelas pun, aku tak sampai hati pulak nak tinggalkan wife aku bersilat dengan hero-hero aku yang 4 orang tuh. Ada baiknya aku stay kat rumah sahaja sebab aku rasa menjaga wife dan anak-anak sendiri lebih mendapat pahala berbanding main badminton.

     Hujung minggu ja kat sini, mesti aku layan kayuh basikal naik bukit. Yang nie memang drastik sikit sebab kat Malaysia aku baru berkira-kira nak beli basikal ja. Tapi bila mai sini, dah macam professional pun ada gak aku nie. Naik basikal yang hig-end saja. Tak main cikai-cikai nie. Tapi sewa la, tak beli pun lagi. Hehehehe...

Gambar ride semalam with amin and shafiq

Kalau dapat tengok view cantik macam nie, letih pun hilang

An Di. Kalau pronounce, An Ti. Ti tu kat dalam tekak makhraj nya. Hehehehe.

     Kerja stress skit kat sini. Kena pandai cari ruang untuk manage stress tuh. Mujur jugak aku ada dapat buat semua aktiviti seperti yang di atas nie. Masa aku dipenuhi dengan menda-menda yang aku rasa banyak manfaatnya dan dalam masa yang sama, stress level aku pun mantain. Itu jelah yang mampu nak buat pun.

     So, esok Isnin kita pergi kerja lagi. Esok kena submit assignment lagi. Esok kita study Advanced Manufacturing lagi. Selasa la kot kita main badminton. InsyaAllah, semua tuh dapat pahala kalau nawaitu kita betul. Huhh...!! Busy betul jadi expatriate kat sini. Hahahaha....

No Response to "Menyibukkan Diri Sendiri"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...