Thursday, December 26, 2013

Cuti sekolah dah nak habis

0
     Minggu depan dah nak mula kembali musim persekolahan yang baru untuk tahun 2014. Sedar tak sedar, anak-anak pun dan besar panjang belaka. Hadi dah darjah 3 tahun depan. Hazwan pulak dah darjah 1 dan Hafiz pun dah start masuk pra-sekolah di sekolah yang sama dengan abang-abang dia. Syukurlah, anak-anak membesar di depan mata. Syukurlah kerana masih diberikan keupayaan untuk menjaga anak-anak nie semua.

     Hari nie aku baru selesai presentation untuk thesis master aku di UPM. Alhamdulillah, segalanya berjalan dengan lancar. Supervisor dan examiner berpuas hati dengan hasil kajian aku dan depa mintak sedikit lagi tambahan data sebelum aku binding hardcover nanti. InsyaAllah, aku akan tunaikan permintaan tuh sebab tak susah mana pun.

     Minggu depan final exam sehinggalah minggu kedua tahun 2014. Memang hujung tahun yang sibuk untuk aku. Kesian kat anak-anak aku nie kerana tak sempat nak melayan percutian sekolah depa. Aku sendiri sangat susah hati untuk ke mana-mana kerana thesis, assignment, final exam, keluarga dan kerja semuanya datang serentak pada waktu ini. Sudah-sudahya, tak sempat nak bawak pi jalan-jalan makan angin. Duduk ja la tengok kartun hari-hari kat rumah. Syukur jugaklah ada event di kawasan berdekatan, dapat la jugak melayan anak-anak tuh. Kemudian ada satu lagi majlis perkahwinan sepupu wife aku di Felda Tekam, Jerantut. Itu sajalah tempat yang aku bawak anak-anak nie berjalan. Yang lain tuh, duduk di rumah dan bersunat di kampung sahaja. Kesian...

Mandi manda kat Felda Tekam Resort. Tempat yang menarik bagi yang suka kepada eco-tourism

 Dhiya Raudhad dengan mak sedara, mama dan tokwan.

Abang Hafiz pun sibuk jugak nak tangkap gambar.

Besar tak bunga kat kepala Dhiya? Anak perempuan la katakan.

     Kebetulan pulak ada Backyard Monster and Dinosaur kat Marina Putrajaya yang berdekatan dengan Pullman Hotel. Pameran nie dah lama ada bermula dari 31 Ogos 2013 hinggalah ke 28 Februari 2014. Takdak apa sangat pun dalam tuh melainkan patung-patung dinosaur yang bergerak dan disertai dengan bunyi-bunyi mengaum dalam gelap. Tempat pun tak la besar sangat tapi sudah cukup untuk memberikan pendedahan kepada anak-anak aku. Paling kelakar sekali tengok Hafiz la sebab dia takut tengok labah-labah yang besar waktu nak masuk ke pameran tuh. Memang besar sungguh pun labah-labah tuh. Dah la besar, letak kat betul-betul depan pintu masuk pulak tuh. Pandai sungguh depa nie buat gimmick.

Singgah sembahyang Zohor sekejap.

Depan labah-labah yang jahat tuh. Hehehehe..

Husaini jugak yang rileks. Mula-mula ja takut, lepas tuh boleh layan la plak.

Kan dan cakap, dia layan jerk dinosaur tuh. Hehehehehe..

 Jumpa T-Rex dalam gelap

 Dhiya yang kecik pun ikut jugak tgk dinosaur. Nasib baik ada mama.

Bulat jerk mata dalam gelap

 Hafiz yang duduk jauh sekali. hehehehehe

    Itulah serba-sedikit coretan kali ini. Bila selesai satu-satu perkara besar tuh, rasa baru ada ruang nak bernafas. Hari nie, presentation thesis cuma setengah jam sahaja, kebetulan pulak jadual presentation waktu pagi. Selesai sahaja presentation kiranya tinggal waktu free ja la hari nie. Itu yang dapat sedikit ruang untuk menaip blog sekadar tatapan diri sendiri dimasa hadapan. 

     Untuk family aku, nanti lepas dah habis exam abah nanti....abah bawak gi jalan-jalan ok. Tunggu tau.  

No Response to "Cuti sekolah dah nak habis"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...