Monday, March 10, 2014

Pray for MH370

0
     Semalam Malaysia menjadi gempar dengan peristiwa kehilangan kapalterbang penumpang MH370 milik MAS. Kapalterbang Boeing 777 tersebut membawa seramai 239 penumpang itu adalah dalam perjalanan dari KL ke Beijing. Kehilangan kapalterbang tuh adalah sesuatu yang pelik apabila kita mengambil kira fakta-fakta tentang rekod baik pesawat Boeing 777 dan penyelengaraan kapal terbang oleh MAS yang diiktiraf diperingkat antarabangsa. Kebetulan pulak, kapalterbang tersebut baru 10 hari sahaja melalui pemeriksaan dari MAS dan disahkan lulus untuk terbang. Keadaan cuaca pula adalah baik dan tidak membahayakan kapalterbang komersil seperti Boeing 777. Juruterbang adalah orang berpengalaman. Lgipun, kapalterbang berada didalam mode autopilot pada ketika itu yang tidak memungkin faktor kecuaian manusia menjadi penyebab. 

     Sehingga hari ini sudah masuk hari yang ke-2 pencarian namun masih lagi tak dapat menemui sebarang petunjuk di mana pesawat itu berada sekarang. Situasi ini sesuatu yang sangat janggal untuk rakyat Malaysia secara umum. Untuk MAS pula, situasi ini pasti memberikan impak yang besar kepada syarikat tatkala MAS sedang berusaha untuk memulihkan akaun pendapatannya yang rugi semenjak beberapa tahun ini. Namun yang paling terasa disebabkan peristiwa ini adalah ahli keluarga yang terlibat secara langsung dengan penumpang yang berada dalam pesawat.

     Semoga dipermudahkan perkara ini dan semoga diberikan kekuatan dan kesabaran kepada keluarga yang terlibat. Amin

 Chief Executive MAS, AHmad Jauhari Yahyain yang berusaha memaklumkan perkembangan terkini kepada media (gambar dari Yahoo)
                        

Tempat terakhir sebelum terputus hubungan (gambar dari Malaysian Insider)

 Pray for MH370 (gambar dari Malaysian Insider)

No Response to "Pray for MH370"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...