Thursday, March 10, 2016

Dilarang muat naikkan gambar anak dalam Internet

0
France : Putting your child's photo on FB could be a criminal offense. 

French parents have been warned that they could face future legal action from their children if they post pictures of them on social media without their permission.

Under France's strict privacy laws, parents could face up to a year in prison or fines of up to €45,000 (£35,000) if found guilty of publishing intimate details of the private lives of others, including their children, without their consent.

Sumber :  International Business Times. Click here for the link

     Rasanya, aku la yang paling banyak sekali muat naikkan gambar family aku dalam internet nie. Kalau la aku duduk kat Perancis, boleh kena saman la aku jawapnya. Tapi memang betul pun, dengan macam-macam kretiviti dalam dunia jenayah dua tiga menjak nie, memang memuat naikkan gambar anak-anak dalam internet adalah satu perkara yang membahaya. Aku pun sebenarnya dah jadi skeptik sikit apabila membaca berita-berita arus perdana. Rasanya, kena restrict access la...tak boleh jadi public dah. Bahaya




No Response to "Dilarang muat naikkan gambar anak dalam Internet"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...