Monday, March 21, 2016

Jamboree pertama selepas sekian lama

0
    

     Lama sungguh tak naik basikal. Lama sungguh rasanya tak redah hutan, memanjat dan menuruni bukit dalam redup hutan. Sejak aku accident bulan lapan tahun 2014...inilah kali pertama aku naik basikal dan join jamboree. Lama sungguh rasanya tuh.

     Kebetulan sebelum accident dulu, aku ada join jamboree Denai Alam yang memang mencabar. Jalannnya becak dan basah serta licin. Banyak basikal yang tak dapat meneruskan perjalanan disebabkan selut dah masuk ke dalam gear set basikal. Mujur jugak basikal aku tak sangkut. Dapat jugak aku habiskan keseluruhan laluan jamboree tuh setelah beberapa kali sangkut dalam hutan sebab banyak sangat basikal yang rosak disepanjang perjalanan. Track dalam hutan pulak single trail. Kalau basikal depan rosak, habis semua basikal belakang kena berenti.

     Walaupun akhirnya aku dapat habiskan jamboree Denai Alam tuh, kiranya teruk jugak basikal aku kena selut. Lepas tuh lambat pulak basuh dengan air, sedar-sedar....gear set aku dah jem. Takleh dah nak shift gear. Tak lama lepas tuh, puasa pulak. Lepas puasa aku pun accident. Dan sehinggalah hari ini, basikal aku tak hantar servis pun lagi. Sian basikal aku.

     Sebenarnya, memang teringin dah nak masuk jamboree sebelum nie tapi tak confident. Tapi bila buang sahaja besi dari klavikel aku nie, rasa macam confident pulak nak buat-buat kerja berat dan aktiviti lasak. Itu yang boleh masuh jamboree tuh walaupun tak training.

     Jamboreen urban nie dianjurkan oleh Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah, Kulim. Jamboree kecik2 sahaja, tak boleh promote sangat. Bila sampai bab basikal nie, naik banner sikit kat jalan yang busy sket, for sure ramai yang akann join. Takut urus setia pening ja. So, jamboree urban nie kira panggil yang mana kenal-kenal sahaja.

     Aku pun masuk last minit. Basikal pun pinjam yang jiran punya. Dah la tak training, track pun aku main belasah jaa...Apalagi, tersembam la dua kali sebelum jadi pandai. Hehehehe....walaupun letih tapi aku puas hati. Nanti nak hantar basikal aku pi servis dulu. Baru la lepas nie boleh training lagi. Hehehehe...

No Response to "Jamboree pertama selepas sekian lama"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...