Wednesday, April 20, 2011

Malaysia lagi hebat

0
Waktu kat China dulu, aku ada la tempah satu set langsir untuk pos balik ke Malaysia. Sebab yang aku boleh terbeli tuh adalah kerana merasakan harganya yang murah. Lepas tuh, tokeh kedai tuh cakap siap dalam masa 2 hari. Disebabkan nak jugak cenderahati dari China, aku beli jugak satu set langsir yang beratnya cecah 20kg waktu aku pos ke Malaysia. Jenuh urusan jual beli dan urusan pos tuh nak selesai. Dengan bahasa yang menjadi masalah utama aku, aku harungi jugak semua tuh demi cenderahati dari China.

Balik ke Malaysia, rupa-rupanya langsir yang ada kat Nilai 3 tuh lagi banyak corak yang kena dengan jiwa aku. Harga pulak lebih kurang nak sama ja. Yang best tuh, banyak sungguh kedai yang bagi jaminan boleh siap jahit dalam masa sejam sahaja. Bagaikan satu selling point yang wajib untuk jual langsir kat Nilai 3.

Aku cerita kat member aku. Dia tinggal kat Senawang ja pun. Dia pun tak percaya cakap aku. Jadinya, Sabtu minggu lepas aku dan keluarga ke Nilai 3 untuk ambil gambar sebagai bukti kebenaran kata-kata aku nie.

Tengok betul-betul kat banner yang ala-ala 1Malaysia punya colour tuh.
Nie kedai yang lain plak
2, 3 kedai langsir kami masuk..sudahnya yang kami bawak balik bukannya langsir, tapi karpet. Heran pakcik. Hmm...habis cerita pasal langsir.

Petang tuh, join kakak ipar pegi makan ikan bakar kat Jeram, Selangor. Tempat dia dah dekat-dekat dengan Kampung Kuantan, Selangor. Alaa..tempat kelip-kelip tuh. Ada la dua, tiga kedai ikan bakar kat situ tapi dengar cerita yang paling glamer..Ikan Bakar Aroma.
Punya la ramai orang datang makan ikan bakar. Padahal kalau nak difikirkan, Sabtu lepas tuh kiranya dah masuk tengah bulan. Tapi still lagi orang ada banyak duit nak spend makan besar-besar.

Acara pilih ikan
 Bila dah bayar baru la tahu, tempat nie memang murah. Patut la orang sanggup datang jauh-jauh sebab harga dia sangat berbaloi. Facilities pulak memang lengkap. Ada surau, ada tandas, tempat parking pun banyak, even scenery pun cantik. Betul-betul tepi pantai. Ramai la photographer yang mengambil kesempatan untuk merakamkan suasana sunset kat tepi pantai. Tapi hari Sabtu aritu, hari mendung. Matahari takdak. hehehehe..sian depa...

Tips :- Bagi yang bawak anak-anak, sediakanlah wang secukupnya sebab kat tepi restoran ada gerai jual mainan yang berlampu. Memang menarik perhatian sungguh. Wife aku dah terjebak dengan masalah nie. Sian wife aku...hehehheeh....

Nasib baik la budak 3 orang nie boleh lagi dibawak berbincang. Kalau tak memang kopak dibuatnya.
Hari Ahad, Hadi dan Hazwan pakat-pakat demam belaka. 2 hari tak pi sekolah sebab demam panas. Kesian pulak nengoknya. Walaupun anak-anak aku yang sakit, tapi yang dapat MC adalah aku. Bagus betul la doktor-doktor kat PD nie, memang memahami jiwa seorang ayah macam aku nie. Syabas doktor.

No Response to "Malaysia lagi hebat"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...