Saturday, August 6, 2011

Bercukur dan bersyukur

0
Sabtu minggu lepas, ada la buat sedikit majlis bercukur dan kenduri kesyukuran kat Besut. Huhuhu...dah seminggu baru nak update kat dalam blog. Nak buat camna, suntuk masa sikit time bulan puasa nie.

Kebetulan pulak tinggal lagi sehari nak masuk Ramadhan, kiranya buat kenduri untuk bagi orang makan untuk sambut Ramadhan sekali la tuh kot. Hehehhe...Nanti, time Ramadhan, dah takleh nak buat kenduri siang-siang hari plak. Kena naik van jenazah plak nanti.

Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Adik beradik wife aku pun banyak yang membantu memudahkan perjalanan majlis. Jemputan pun sekadar yang tinggal berdekatan dan qariah masjid sahaja. Yang best nya tuh, lauk memang cukup cukup untuk hadirin. Semua orang dapat makan dengan kenyang tapi tanpa terbuang sedikit pun. Aku sangat menyukai keadaan macam nie. Mengingatkan aku pada ceramah ustaz berkenaan "rezeki yang berkat". Moga keberkatan juga yang kami pohon dalam kehidupan ini, InsyaAllah.

Adik Husaini pakai baju sapa ntah. Muat pulak tuh dengan dia.

Tok Imam belah mulut adik dengan manisan kurma. Pastu, potong rambut sikit

Abah pun menyumbangkan kepakaran menggunting rambut dia..hehehe..

Disertai dengan selawat ke atas Nabi junjungan kita

Sambil aku memegang adik Husaini

Amacam, sama biru tak..??

Tenaga pengasuh dan pakar masak. Dari kiri Cik Da, Mak Teh dan Tok Wan

Nie gambar 4 orang yang muka nak serupa aka bodyguard wife aku

Gambar setelah dicukur. Nampak nakal sungguh muka dia..hehehe

Seronok betul rasanya bila dapat baby baru. Dah masuk 4 orang dah pun dan semunya lelaki tapi ntah la, rasa thrill tu masih ada lagi. Seronok dapat tengok telatah anak-anak yang sedang membesar. Harus aku akui, aku sendiri tak pandai sangat nak jaga anak tapi bila ada wife aku disisi, InsyaAllah, babysitting will be just like walk in the park. 

Aku tinggalkan lagi keluarga aku untuk 2 minggu lagi. Kemudian, InsyaAllah semua ahli keluarga kami akan berada di PD seperti sediakala. Untuk 2 minggu tanpa commitment keluarga nie, harus aku gunakan sebijak mungkin untuk amalan bulan Ramadhan. Kalau tak, aku akan tergolong dalam golongan orang-orang yang rugi. 

Alhamdulillah, wife aku masih belum tinggal puasa setakat hari ini. Dalam pada masa yang sama, dia masih mampu memberi susu badan kat anak. Moga Allah permudahkan urusan kami. InsyaAllah dan terima kasih kerana memilih aku diantara hamba-hambaMu untuk Kau amanahkan Tajul Husaini ini. Permudahkanlah ya Allah, permudahkanlah..

No Response to "Bercukur dan bersyukur"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...