Monday, August 22, 2011

A unit again

0

Minggu lepas balik kampung Besut lagi. Kali nie balik dengan kereta sebab nak angkut semua sekali balik ke PD. Lama jugak la duduk melepak kat kampung. Kebetulan pulak memang Selangor nie ada cuti Nuzul Quran hari Rabu lepas, aku pun ambil cuti 2 hari awal, Isnin dan Selasa. Dapat la 5 hari total cuti semua sekali. Petang Jumaat lagi dah gerak dari opis. Punyalah lebatnya hujan hari Jumaat arituh, menyaksikan banyak kereta accident kat karak highway. Tak sangka pulak, kakak aku kat Serdang pun accident jugak disebabkan hujan lebat. Kesian Kak Nim.

Sepanjang duduk kat kampung, aku banyak bukak puasa kat luar ja pun. Cuma sehari ja bukak puasa dengan family. Padahal, waktu duduk bujang pun memang aku bukak puasa kat luar ja memanjang. Dah dekat ngan family pun, still bukak puasa kat luar lagi. Musykil aku.

Ada sekali tuh, bukak puasa dengan Menteri Besar Terengganu terus. Hehehehe..layan ja la. Janji makan free.

Yang kanan sekali tuh, bapak mertua la

Menteri Besar Terengganu dengan DO kot

Ramai JKK yang join

 Kuih akok, daging singgang, ikan bawal masak sambal, sayur sket ngan pisang

So, balik ke PD semula hari Selasa. Macam tak percaya pun ada. Mana taknya, kalau selalu aku ambil masa sampai 8 jam minimum dari Besut ke KL..hari Selasa arituh, aku cuma drive 6 jam saja. Nak kata laju, tak laju mana pun. Memang best bila tak ramai orang atas jalan. Rilek jaaa..

Sampai KL jam 1.30tghari. Lepak rumah Angoh dulu sampai la bukak puasa. Seronok betul la anak-anak aku dapat jumpa sepupu diorang. Habis bising satu rumah dibuatnya. Tapi nasib baik la diorang nie jenis ingat rumah jugak, kalau tak payah nak memujuknya.

Hadi, Hazwan, Hafiz, Ilham dan Haikal

Husaini pun main jugak ngan Iman...hehehehe

Akhirnya semua sekali selamat samapi kat PD. Bergembiralah aku kerana kami dah jadi satu unit family kembali di rumah kami sendiri. Hari nie kiranya dah seminggu la kami 6 orang tinggal sekali. Aduh…bestnya ada family.

Hmm…tu je la kot ceritanya. Just nak update blog ja…hehehehe

No Response to "A unit again"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...