Sunday, June 14, 2015

Sekolah sudah bermula

0
     Alhamdulillah....sessi persekolahan sudah pun bermula kembali. Semalam baru ja amik anak-anak yang bercuti panjang di kampung. Rasa occupied bila family ada sekali. Kalau tak, rasa bosan gak sebab taktau nak buat apa.

     Bulan nie kiranya memang banyak betul travel. Kejap ke Terengganu, kejap ke Alor Setar, kejap ke UPM, kejap ke PD. Minyak pulak dah naik, mujur tol tak naik lagi. Tapi nampak gayanya pun akan naik jugak tak lama lagi. Memang terasa betul kalau nak travel sekarang nie. Duit yang habis bukannya sikit-sikit. Itu baru cerita pasal aku, orang yang ada pendapatan dan pekerjaan. Kalau orang lain yang kurang lagi dari aku, tak ka kesian jadinya.

     Hmmm...Keputusan yang diambil oleh orang yang berkuasa memang ada impact pada rakyat jelata keseluruhannya. Keputusan rakyat jelata atas pemerintah pulak hanyalah 5 tahun sekali. Dah makin mengarut pulak pemerintahan kali nie. Sedih rasanya.

     Ish...dah start nak menulis pasal politik plak nie. Biarlah dulu, ramai lagi blogger yang suka bersembang pasal politik dan berita semasa dalam blog diorang. Aku bukannya nak create traffic, sekadar tulisan untuk tatapan family aku pada masa hadapan...

Basikal sewa kat taman Kulim.

Macam motor tuh. Heheheheh...

No Response to "Sekolah sudah bermula"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...