Wednesday, June 3, 2015

Susahnya nak dapat momentum

0

     Dah dua hari buang masa. Hari Isnin dan hari Selasa. Mujur la Isnin tuh kena jaga exam waktu pagi..Kalau tidak, memang 2 hari yang sia-sia. Entah kenapa datang malas pulak, habis semua benda tak jalan.

     Hari nie baru rasa macam ada mood sikit. Baru la ada progress sikit nak mula writing. Itulah yang selalu berlaku pun. Bila rasa malas tuh datang, Allahu Akbar…macam dah tak boleh nak particapte langsung la dengan apa-apa benda pun. Tapi bila datang rajin tuh, Alhamdulillah laa…banyak la perkara boleh disiapkan.
Sikit jerk kerjanya tapi gaya kena lebih.
      Pasang surut nie normal sebenarnya. Kengkadang berlaku kat kerja kita, study kita, tanggungjawab kita dan yang paling selalu adalah iman kita laa. Walaupun normal, tak semestinya kita kena take that for granted. Kena jihad sket lawan nafsu tuh. Sebabnya kita takut jadi celaka. Seperti sabda Nabi junjungan kita.

"Barangsiapa yang amalannya hari  ini lebih baik dari semalam,
Maka dia dikalangan yang beruntung.
 
Barangsiapa yang amalannya hari ini sama dengan yang semalam,
Maka dia dikalangan yang rugi.

Dan barangsiapa yang amalannya hari ini lebih buruk dari hari semalam,
Maka dia dikalangan yang celaka."
 

     Nie kiranya nak ingatkan diri sendiri la agar rajin dan jangan dilayan sangat malas tuh. Kena siapkan kerja hari ini pada hari ini jugak. Tak boleh tangguh-tangguh. Takut ada lagi kerja lain lepas nie, maka jadi bertimbun-timbun pulak kerja. 
 
Tawaran biasiswa

     Ini adalah perjanjian biasiswa untuk pengajian aku. Yang jadi saksinya adalah junior aku waktu kat USM dulu. Dua-dua orang tuh junior aku…..fuhh, dasat…dasat…kagum dengan pencapaian diorang. Alhamdulillah, ada juga yang sudi membantu jadi saksi. Terima kasih Remy…Terima kasih Faizah

No Response to "Susahnya nak dapat momentum"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...