Tuesday, May 31, 2011

Hilang Seminggu

2
Seminggu lebih aku hilang dari office aku. Start dari Jumaat 20hb May 2011 aku dah pun berada di Langkawi untuk bercuti bersama-sama family aku selama 5 hari 5 malam. Selama berada di Langkawi itulah, aku terputus hubungan dengan dunia internet disebabkan takdak 3G kat kawasan hotel yang aku duduk tuh. Sian aku, takleh nak update blog.

Percutian kali ini tak lain tak bukan sebab aku berhajat nak meraikan isteri dan anak-anak aku sahaja. Yang selebihnya, sebab aku dapat deal yang sangat bagus untuk tiket flight, hotel dan kereta sewa. Tersangatlah murah untuk dilepaskan begitu sahaja. Tiket flight tuh dah lama beli dah sewaktu aku duduk kat China lagi. Sebenarnya dok survey tiket murah nak balik Malaysia, alih-alih dapat tiket murah pi Langkawi. Tuh yang beli gak tuh. Kemudian, hotel murah dengan kereta sewa murah tuh memang datang sendiri tanpa dirancang. Memang betul la orang cakap itu rezeki yang tak disangka-sangka namanya. Maknanya, aku boleh ulang perkara yang sama untuk kes umrah ke Mekah la pulak kot lepas nie. InsyaAllah.

Seperti biasa la, banyak la gambar yang aku tangkap sepanjang 5 hari tuh tapi tak la semua event aku buat coverage. Pun begitu, puas betul la dapat main camera balik dengan subjek yang berbagai disekeliling aku.

Seperti biasa jugak, budak-budak la yang paling happy sekali kalau bab makan angin. Seminggu tak pi sekolah sudahnya.
Kunjungan ke Gunung Mat Cincang kali nie, aku hayati dengan sebetul-betulnya sebab last trip pi sini terpaksa turun awal. Ada orang takut nak duduk lama-lama kat atas tuh.
Tengoklah tuh wife aku buat stunt dengan Hafiz. Mujur la kami bukan celebrity. Kalau tak dah lama menjadi bualan media-media yang mencari topik-topik panas nie.
Yang Hafiz pun satu, tanak orang pegang. Nak jalan sendiri jugak.
Mujur jugak la yang tiga-tiga nie boleh berpakat. Kalau tak, pening jugak kepala.
Bahaya kalau kita selalu bagi makan kat monyet. Mula-mula kita bagi, lepas tuh dia akan mencuri
Mama yang bunting di Pulau Dayang Bunting. Hampir-hampir tak dapat naik flight arituh. Mujur ada surat dari doktor.
Ini sebahagian barangan yang dibeli. Selebihnya, aku tak sempat nak tangkap gambar sebab waktu wife aku shopping, aku kena jaga anak. Hehehehe
Istimewa dari mama
Dah nak balik dah nie
Haa..shot yang dengan sayap kapal terbang nie, tak jadi-jadi lagi seperti yang aku nak. Takpa, next time kita cuba lagi.
Sepanjang 5 hari di Langkawi, Hadi cuma minum susu sekali sahaja. Hazwan pulak, makan banyak sampai menyusu pun dah kurang. Hafiz pulak, makin kuat berlari. Memang berbeza sikit perangai budak-budak nie dari hari-hari biasa.

Tapi bila balik ke rumah, semunya kembali seperti asal semula. Contohnya Hafiz, dia suka tengok tv dekat-dekat
 Itulah sebahagian kegembiraan kami sepanjang di Langkawi. Seronok betul rasanya sebab rasa macam balik kampung. Semua orang cakap pelat utara. Makanan pun memang selera utara, memang kena la dengan tekak aku nie. Pi pulak time bukan peak period, orang pun tak ramai sangat la. Semua tempat tak sesak pun dengan manusia. Semuanya jadi on schedule. Alhamdulillah atas semua kemudahan dan rezeki itu.

Namun, dalam tawa ada duka. Sepanjang berada di Langkawi tuh, cerita tanah runtuh yang mengorban anak yatim At-Taqwa, Hulu Langat sangat hangat dibicarakan. Kami pun sedih dan kami pun terkejut sebenarnya. Walaupun mereka tuh anak-anak yatim, tapi sebenarnya ramai yang tumpang bersedih dengan musibah yang menimpa mereka. Moga kebaikan selamanya untuk mereka semua. Amin

2 Response to Hilang Seminggu

May 31, 2011 at 10:41 AM

camne dpt package tu..cam best je..sila share bro.

June 1, 2011 at 12:59 AM

1.) jangan pi langkawi bila time peak

2.) Book tiket kapalterbang seawal yang mungkin untuk dapat murah. In my case 5 peoples + 130 excess luggage back and forth = RM480

3.) Dapat goverment rate kat Holiday Villa. 5 hari = RM380

4.) Jgn sewa keta online. Instead, negotiate face to face kat airport/jetty langkawi. Kalau setakat 2 orang jer, baik sewa motor. Baru romantik. Time nak shopping, naik jer teksi. In my case I got Sentra 1.6 = RM300 for 5days.

aku rasa rasa itu la 3 menda yg major nya...yg lain tuh, boleh budget sendiri kot..hehheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...