Sunday, March 15, 2015

Daftar sekolah dahulu

0
     Hari ini hari Ahad. Ada 4 perkara nak buat
  1. Cari jumlah masa perjalanan dari rumah ke tempat kerja
  2. Cari Pejabat Pendidikan Daerah untuk daftar sekolah anak
  3. Cari sekolah
  4. Cari pengasuh atau tempat transit anak-anak
     Senarai sekolah yang dekat dengan rumah sewa memang dah ada. Tapi bila sampai ke PPD, semua sekolah tuh penuh dan takleh masuk. Nak pulak sekolah Kulim Hi-Tech, memang awal-awal lagi dah penuh sangat.

     Pastu, pegawai PPD tuh sarankan masuk Sekolah Sungai Kob. Dia kata ada kosong dan boleh masuk la anytime. Aku pun seperti sediakala dengan prisip tanak menyusahkan kerja orang memang nak terima jer bulat-bulat. Kemudian saja-saja Tanya jarak dari tempat kerja aku ke Sekolah Sungai Kob. Selamba ja pegawai PPD tuh jawab "saya pun tak tahu sebab saya baru jer dipindahkan ke sini". Laa....ingatkan aku sorang jer yang pindah tempat kerja, ada lagi rupanya. Kemudian pegawai tuh mintak kami tunggu sebentar untuk dia check jarak perjalanan yang aku tanyakan tadi.

     Rupa-rupanya jarak agak jauh dalam 12km. Mujur jugak aku tanya soalan tuh. Kemudian, pusing punya pusing...dapatlah Sekolah lain yang dekat sikit. Bergegas la kami ke sekolah yang dimaksudkan untuk urusan lain pulak.

 
 
     So, daftar sekolah dah selesai, sekolah pun dah jumpa...tempat kerja dengan rumah pun on the way jer ke sekolah....Selesai 3 perkara. Nak cari pengasuh saja lagi nie. Kena tanya orang nie. Taska pun banyak yang cuti sebab cuti sekolah....mana nak cari nie? Esok nak kerja dah.

No Response to "Daftar sekolah dahulu"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...